Jedným z jesenných lákadiel na hudobnom trhu je bezpochyby nový album slovenskej speváčky Mishy. Od víťazstva v súťaži Coca Cola PopStar prešla poriadny kus cesty a po trojročnej prestávke prichádza so svojim tretím albumom, ktorý má svetové parametre.

Jedným z jesenných lákadiel na hudobnom trhu je bezpochyby nový album slovenskej speváčky Mishy. Od víťazstva v súťaži Coca Cola PopStar prešla poriadny kus cesty a po trojročnej prestávke prichádza so svojim tretím albumom, ktorý má svetové parametre. Stačí sa o tom presvedčiť.

A o svetových parametroch nehovorím iba preto, že za inšpiráciou lietala speváčka až do Ameriky, avšak v konečnom dôsledku to v pätnástich skladbách počuť. Hneď na úvod treba podotknúť, že ak pred troma rokmi Misha kraľovala hitparádam pesničkou Barbecue, tak na novom albume sa posunula míľovými krokmi vpred a hit s podobnými prvkami na albume chýba. To však ani zďaleka nemá za následok, že by album nepriniesol pesničky, ktoré by sa neuchytili v éteri.

Však rádiá opantali už dve pesničky, a obom (Čiarky aj Spomalíme svet) sa darí mimoriadne dobre. A to sme iba na začiatku a album určite ponúkne ešte nejedno prekvapenie. A nebudem sa tajiť tým, že mám svojho tajného koňa. Myslím si totiž, že skladba A Different You, na ktorej Misha spolupracovala s formáciou Monkey Business, bude práve tou, ktorá sa bude trvalo spájať s týmto albumom. Je totiž chytľavá, príjemná, s výrazným refrénom, po ktorom rádiá idú a poslucháči speváčke odpustia aj anglický text.

Nech sa nikto na mňa nehnevá, ale podľa môjho osobného názoru je práve angličtina problémom, vďaka ktorému z Mishy ešte nie je komerčne úspešná speváčka, aj keď sa treba zároveň opýtať, či o takýto post vôbec stojí. Faktom ale ostáva, že polovica albumu je naspievaná práve v angličtine, čo môže mnohých skôr odrádzať.
Na druhej strane však speváčka práve vďaka tomu dokazuje, že pripravená na prípadnú kariéru vonku, kde je síce „čiernych“ speváčok viac než dosť, no Misha môže byť pre tamojší trh exotickou raritou, ktorá je navyše kvalitná.

Prostredníctvom pätnástich skladieb na albume totiž Misha dokazuje, že je doma vo viacerých žánroch. Album je totiž neuveriteľne rôznorodý, od akustiky až po hip hop, no napriek tomu znie ucelene a v konečnom dôsledku je veľmi dobrý. Dokonca si myslím, že na náš domáci trh až príliš. Podstatné totiž je, že Misha nenudí a dokáže zaujať každou z pätnástich skladieb, ktoré album prináša.

Ako som už spomínal, inšpiráciu speváčka naberala v Amerike, kde ju dokonca svojho času oslovil džez, a veľmi okrajovo to cítiť aj v niektorých pesničkách. V inotajoch Misha tiež prezradila, že si za veľkou mlákou našla niekoho svojmu srdcu blízkeho, kto bol bezpochyby ďalšou inšpiráciou, no a potom úžasná zostava spolupracovníkov, ktorí s Mishou na novej platni spolupracovali – Richard Bono, Monkey Business, Viktor Hazard and Opak, Moe (AMO), Grimaso (H16), Peter Bič a mnohí ďalší, ktorí sú zárukou kvalitnej nahrávky.
A presne takou Mishin nový album je. Stačí sa zahryznúť.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2007
Celkový čas: 54:49