Po piatkovom čisto DJskom programe festivalu allthatDžez, kedy sa v Nu Spirit Bare i v Nassau konal v podstate identický program s trefným podtitulom "Nasleduj svojho obľúbeného DJa", sa v sobotu skutočne oplatilo navštíviť i loď Nassau, kde sa okrem DJov predstavili i dve živé kapely.

Už počas úvodného setu eklektického DJa Magálová boli na pódiu pripravené bicie fenomenálneho Martina Valihoru a vibrafón Štefana Bugalu. Tých krátko po jedenástej hodine doplnil Štefanov brat Michal s gitarou a jeden z najlepších slovenských basgitaristov Oskar Rózsa, aby táto štvorica mohla, väčšinou typickým návštevníkom akcií s elektronickou hudbou, ukázať koľko energie dokáže na tanečný parket vypustiť špičková jazzová formácia. Kvarteto zahralo niekoľko vlastných autorských kúskov a s rovnakou chuťou nám predstavilo i niektoré známe jazzové skladby.

Publikum na dynamický, čisto inštrumentálny, koncert plný zvratov, vyvrcholení a skvelých hudobných výkonov reagovalo veľmi pozitívne. Nechýbali úprimné nadšené výkriky, spotené telá, no ani hlášky typu "nikdy predtým som nevidel vibrafón". Oči však zostávali väčšinu času upriamené na Martina Valihoru, ktorý predvádzal naozaj úžasnú hru a vyslúžil si i pochvalu hodnú publika v tanečnom klube: "To je úplný drum'n'bass, brutálne". Aj to dokazuje, že spojenie elektronickej a akustickej hudby na takomto festivale otvára ľudom nové obzory.

Po slovenskej štvorici nasledovala rakúska inštrumentálna formácia 60 Minits of Funk v zložení nástrojov - bicie, gitara, klávesy, flauta a gramofóny. Ešte pred začatím svojho vystúpenia vzdali poctu kvartetu našich hudobníkov, ktoré práve opustilo pódium - gitarista Johannes Specht sa priznal, že taký energický jazzový koncert už dávno nezažil. Potom však 60 Minits of Funk spustili svoju vlastnú koncertnú smršť doprevádzanú skrečmi a zvukovými efektami DJa Buzza. Funkovo-jazzový nášup vlastných skladieb v polovici koncertu osviežili asi 15 minútovým akustickým prevedením známych hip-hopových inštrumentálok. Na nekompromisné výzvy publika sa museli dva krát po rozlúčke a ukončení koncertu znovu chopiť svojich nástrojov a zahrať ešte jednu skladbu, pričom tá úplne posledná bola už len čistou improvizáciou, nakoľko údajne už viac skladieb ani v zásobe nemali.

Po tomto šialenstve nastúpil za gramofóny britský DJ Paul Murphy, ktorý predtým zahral i v Nu Spirit Bare. Paul Murphy patrí medzi DJov s obrovským prehľadom v hudbe, ktorú hrá, a tak ani nemusí vedieť excelentne mixovať, aby svojím výberom skladieb dokázal zaujať a zabaviť. Tanečný parket v Nassau sa síce po skončení koncertov trochu uvoľnil, no pri jeho eklektickej zmesi nu jazzu, drum'n'bassu, groove a latin jazzu by mnohí iste veselo hopkali aj do rána. Či to však vydržal aj on, som sa už nedozvedel, pretože u mňa zvíťazila únava.

Cestou domov prišla vhod kyvadlová doprava, ktorá počas celého trvania festivalu allthatDžez premávala medzi Nu Spirit Barom a Nassau. Dokonca vodič minibusu ochotne zaviezol rakúske návštevníčky až do hotela. Ak sa allthatDžez o svojich návštevníkov takto bude starať i naďalej a zachová sa i skvelá atmosféra a kvalitní účinkujúci, môže z tohto malého festivalu vzniknúť celkom príjemná tradícia. Nezostáva nič iné, len popriať veľa zdaru do ďalších ročníkov.

Foto: Patrik Marflák

Piatková zábava s allthatDžez v Nu Spirit Bare