Ladislav Křížek bol už pre mnohých dávnou hudobnou minulosťou, ktorého vysoký hlas a komerčný heavy metal boli súčasťou hudobného biznisu najmä v úvode deväťdesiatych rokov minulého storočia.

Ladislav Křížek bol už pre mnohých dávnou hudobnou minulosťou, ktorého vysoký hlas a komerčný heavy metal boli súčasťou hudobného biznisu najmä v úvode deväťdesiatych rokov minulého storočia. Potom sa spevák, aj jeho skupina Kreyson stiahli do úzadia. Veľký úspech ešte slávil so svojim bratom v takmer popovom zoskupení Damiens a potom sa po ňom zľahla zem.
Že mu to ešte dobre spieva, aj napriek tomu, že to už na výzor nie je ten „zlatý chlapec“, ale poriadny pivný borec s mastnými vlasmi, dokázal minulý rok na akomsi rockovom koncerte. Ďalší návrat ohlásil na festivale v Třinci, kde vystúpil ako jedna z hviezd tamojšej noci, kde ich bolo plno. A práve na tomto podujatí vznikol záznam, ktorý vyšiel aj na CD a DVD a pripomína Křížka, ako osobnosť populárnej hudby.
Priznám sa, že by som bol celkom zvedavý, akoby si v súčasnosti tento spevák poradl s novou tvorbou, aj keď akosi priamo po nej nevolám. Celkom dobre si však ešte spomínam na to, ako prvý album jeho formácie Kreyson Anděl na útěku vyšiel ešte na klasickej LP platni a stálo sa naňho v rade. A počúvalo sa to veľmi dobre.
Rovnako dobre sa napodiv počúva aj záznam jeho minuloročného živého vystúpenia, ktorý ak nebol z playbacku, tak dokazuje, že Křížek je napriek uplynutému času stále vo forme. Pri slove playback som sa pristavil po niekoľkonásobnom vypočutí si tohto projektu, ktorý je technicky veľmi dobre zvládnutý, zvukovo nadpriemerne čistý a hlavne hudobne veľmi dobre nahratý a spevácky výborne naspievaný. Preto tá polemika so slovíčkom playback, hoci netvrdím, že je to nevyhnutne tak. Tak isto sa mi zdá, že divácky potlesk je akoby primixovaný. Ale ani to nemení nič na fakte, že tých jedenásť pesničiek sa počúva veľmi príjemne.
A to Křížek na tomto vystúpení ani náhodou nesiahol po klasikách akou bola bezpochyby pesnička Vzdálená, či ďalšie notoricky známe hity. Aj keď faktom je, že v čase, keď vychádzali prvé albumy Kreysonu, tak všetky pesničky z nich boli nezabudnuteľnými klasikami. A preto sa dá povedať, že aj pri pesničkách ako Kreyson, Skalp, Upíří láska, či Anděl na útěku ide o klasiky. Nič to však nemení na fakte, že najznámejšou skladou na tomto vydarenom vystúpení ostala skladba Čarovná noc.
V konečnom zúčtovaní je v podstate fajn, že Křížek siahol práve po týchto rockových vypaľovačkách a ukázal, že v ňom ešte vrie krv. Nečakaný, no v konečnom dôsledku veľmi príjemný projekt vychádza aj vo forme DVD, s obrazovým záznamom koncertu a bonusmi v podobe skladieb Salome a Deep In The Night.

Vydavateľstvo: Peta
Celkový čas: 42:05

Zoznam skladieb: